FANDOM

Union Jack

Union Jack, flaga Wielkiej Brytanii.

Wielka Brytania (pełna nazwa: Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej) - przedwojenne państwo w Europie Zachodniej. Składało się z czterech krajów - Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej (Ulsteru). Każde z królestw miało własną stolicę, jednak główną był Londyn, będący również stolicą Anglii. Ustrojem państwa była monarchia parlamentarna - jego głową była królowa, natomiast realną władzę miał parlament. Jest miejscem akcji książki Brytania. Posiadała tylko jedną granicę lądową - z Irlandią.

HistoriaEdytuj

W czasie dwóch wielkich wojen Imperium Brytyjskie było sprzymierzeńcem Rosji, a potem ZSRR, lecz po 1945 stosunki dyplomatyczne na linii Moskwa-Londyn zaczęły się pogarszać. W trakcie Zimnej Wojny razem z USA była członkiem-założyciele NATO i przez to jednym z głównych celów ewentualnej wojny z Układem Warszawskim. W tym czasie doszło do dekolonizacji Afryki i Azji oraz zmiany dominiów brytyjskich w niepodległe państwa związane unią personalną. Na miejscu Imperium powołano Wspólnotę Narodów, jaka była jego duchowym następcą, jednocząc większość ziem dawnego supermocarstwa. Kiedy Blok Wschodni i ZSRR się rozpadły Wielka Brytania rozpoczęła odwilż w stosunkach dyplomatycznych z dawnymi państwami świata komunistycznego i socjalistycznego. W latach 1991-2013 razem z resztą państw NATO brał aktywny udział w wojnach na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W tamtym czasie stosunki międzynarodowe zaczęły się ochładzać. NATO umocniło relacje z Izraelem i zapowiedziało obronę Tajwanu, Japonii oraz Korei Południowej. Tymczasem powstała w miejscu Związku Radzieckiego WNP zdołało znaleźć wsparcie w Iranie i Chinach. Obie strony szykowały się do nowej wojny światowej.

Ta wybuchła 06 lipca 2013 roku. Jej skutki były doprawdy katastrofalne - większość miast w Brytanii została niemalże całkowicie zniszczona. Tylko nieliczne miasta ocalały z hekatomby. Na skutek Trzeciej Wojny Światowej powierzchnia została w wielu miejscach skażona promieniowaniem, wirusami lub środkami chemicznymi. Nieliczne miasta przetrwały Hekatombę. Nikt do końca nie wie kto zaczął ten konflikt. Przypuszczalnie pierwsze ataki miały miejsce na linii Izrael-Iran lub Chiny-Tajwan. W 2033 roku kontakt zdołała nawiązać większość miast wyspy. Wiadomo że takie miasta jak Londyn, Glasgow i Edynburg wciąż istnieją, jeśli nie na powierzchni to w podziemiach.

Ważniejsze miejscaEdytuj

  • Londyn - największe miasto Anglii i Zjednoczonego Królestwa, liczyło około 6 milionów ludzi. Siedziba królowej i parlamentu, jak również główny ośrodek przemysłu, kultury, sztuki oraz ekonomii. Zaatakowane jak reszta kraju w 2013 roku. W tunelach metra przeżyło nawet kilkanaście tysięcy ludzi. Jedyną frakcją jest tutaj Republika Angielska, reszta stacji jest niezależna lub opuszczona.
  • Glasgow - miasto w Szkocji, będące niegdyś jednym z głównych portów na północy. Całe metro zbudowano na planie pierścienia. Nawet 20 lat po wojnie podziemia są zunifikowane i gotowe do pomocy sobie nawzajem w razie ataku bandytów czy mutantów.
  • Edynburg - stolica Szkocji i jedno z największych miast Wielkiej Brytanii. Znane było ze swoich zamków oraz starówki. Jako jedno z nielicznych miast przetrwało wojnę, lecz jej skutki również dotarły do miasta. Na chwilę obecną prawdopodobnie są tam miejsca, gdzie można żyć jak przed Kataklizmem.