Uniwersum-metro-2033-dzielnica-obiecana-b-iext43550382.jpg

Wesoły vel Ruski, tzw. duch to jedna z postaci występujących w Dzielnicy Obiecanej oraz Człowieku Obiecanym. Jest on jednym z Krakowskich stalkerów. Świetnie posługiwał się łukiem.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Ruski urodził się w Rosji. Stamtąd niedługo przed Pożogą przyjechał do Nowej Huty by pożegnać się z umierającym bratem. Schronił się w schronach Nowej Huty oraz został duchem. Po raz pierwszy pojawia się po udanym przedstawieniu grupy pana Onufrego. Potem pomaga uciekinierom z Federacji, przetrwać w obcym świecie na powierzchni. Podczas bitwy w Muzeum zostaje zahipnotyzowany przez Króla. Ratuje jednak Marcina i Ewę, próbując zabić Króla. Marcin, gdy wraca na pobojowisko, znajduje jego łuk i kontynuuje dzieło ducha.

Opis[edytuj | edytuj kod]

"Strój ducha odbiegał od tego, co noszono w schronach i z pewnością przyciągał uwagę. Spodnie z grubego, zielonego materiału miał wsunięte w brązowe buty z wysokimi cholewami. Płaszcz Ducha nie został uszyty z wielu kawałków materiału, poprzeszywanych ceratą jak ochronne płaszcze szperaczy, lecz wyglądał, jakby powstał z jednego kuponu, i tak jak spodnie był ciemnozielony. Oprócz maski przeciwgazowej w wypchanej torbie, duch miał drugą, mniejszą, przyczepioną na ramieniu. Przez plecy przewiesił łuk o dziwnym kształcie. Nie była to prosta konstrukcja; jej środek był dziwnie powyginany i dopiero od niego rozchodziły się w miarę zwykłe ramiona.

Wokół Ducha ziało pustką. Jakby jakaś siła odpychała od niego ludzi. Może bali się, że jest napromieniowany?."

10440969 1462002564069381 3942512523648842105 n.jpg