FANDOM

Flaga Tajwanu

Flaga Tajwanu.

Republika Chińska (inaczej: Chiny wyspiarskie lub Tajwan) - przedwojenne państwo w Azji Wschodniej. Sojusznik NATO i USA. Byli drugim chińskim państwem i pozostawali w stanie walki z Chińską Republiką Ludową od 1949 roku. Sam Pekin natomiast uważał ich za zbuntowaną prowincję, natomiast władze Republiki Chińskiej uważały ziemie ChRL za znajdujące się pod kontrolą komunistycznych buntowników. Od 1949 do 2013 roku pozostawali w stanie napięcia i wzajemnej nieufności. Stolicą Tajwanu było Tajpej.

HistoriaEdytuj

Powstali w 1949 roku, po sukcesie komunistów w wojnie domowej. Ci, którzy nie podzielali ich poglądów wyruszyli na teren wyspy Formoza, niegdyś należącej do Portugalczyków a potem do Japończyków, którzy w wyniku Drugiej Wojny Światowej ją stracili. Na tym terenie znajdowały się władze przeciwne Mao Zedongowi. Początkowo kraj nie był zbyt rozwinięty i pozostawał pod protekcją USA i jego azjatyckich sprzymierzeńców. Zmieniło się to wraz ze śmiercią wodza Komunistycznej Partii Chin, objęciem władzy przez Deng Xiaopinga oraz wstąpieniem Tajwanu do ONZ. Wtedy rozpoczął się gwałtowny rozwój gospodarczy. Tymczasem Tajwan rozpoczął negocjacje z NATO w związku z zagrożeniem ze strony ChRL i KRLD.

Kiedy 06 lipca 2013 roku Chiny zaatakowały Tajwan nie spodziewały się, że atak rozpocznie Trzecią Wojnę Światową. Prawdopodobnie mieszkańcy zostali zaskoczeni atakami jądrowymi. W obronie Tajwanu stanęły USA, NATO i ich sojusznicy, a w obronie Chin - Rosja, WNP i ich sprzymierzeńcy. Biorąc pod uwagę fakt, że nie było zwycięzców a wojna tam się właśnie rozpoczęła jest bardzo prawdopodobne, że nie zostali żadni ocalali, a wyspa jest śmiertelnie skażona promieniowaniem, wirusami oraz środkami chemicznymi, przez co prawdopodobnie nie ma tam żadnego życia.

Ważniejsze lokacjeEdytuj

  • Tajpej - stolica i największe miasto kraju. Liczyło ponad 5 milionów mieszkańców. Status miasta pozostaje nieznany, prawdopodobnie przetrwali w podziemiach. Miasto nie posiadało metra.