FANDOM

Metro 2033 (2015 hardcover)

„Wypadł z niej na ziemię szczeniak, trzęsący się, wynędzniały, mokry, niewiarygodnie ubłocony, ze zmierzwioną sierścią niewidomej maści, o czarnych, pełnych strachu oczach i stulonych maleńkich uszkach.”
Dmitrij Głuchowski, Metro 2033

Szczeniak (ru.Щенок) - zwierzę uratowane przez Andrieja podczas warty w północnym tunelu, występujące w powieści Metro 2033.

Udział Edytuj

Przypuszcza się, że Szczeniak uciekł od czarnych, mimo, że nie wiadomo czy hodują zwierzęta. Nie wiadomo gdzie dokładnie zwierzę się urodziło. Możliwe, że jego matka zamieszkiwała Ogród Botaniczny i tam też zmarła z powodu promieniowania. Pozostawiony bez opieki Szczeniak zawędrował na południe, gdzie wkrótce dotarł do metra, a w tunelach dostrzegli go wartownicy. Artem prawie go zastrzelił, myśląc, że to jeden z inteligentnych mutantów. Zwierzę zostało adoptowane przez Andrieja. Mężczyzna wierzył, że wyrośnie z niego pożyteczny owczarek.

Ciekawostki Edytuj

  • W początkowej wersji książki Wędrowiec, w szczeniaka miał wejść mozz, który jest mutantem-pasożytem. Ostatecznie zmieniono zakończenie na życzenie samego Głuchowskiego.