FANDOM

Metro 2033 (2015 hardcover) Okładka gry Metro 2033 Metro 2033 Redux okładka

„Od tej pory stację zamieszkiwał lud przedsiębiorczy, a i niewielka odległość do Prospektu Mira, czyli do Hanzy, do głównych szlaków handlowych, uwidaczniała się w jej dobrobycie.”
Dmitrij Głuchowski, Metro 2033

Ryżska (ru. Рижская) - stacja moskiewskiego metra położona na linii Kałużsko-Ryżskiej, znana także pod nazwą Rizhskaya, należąca do Stowarzyszenia WOGN.

HistoriaEdytuj

W ciągu pierwszych piętnastu lat, po katastrofie na powierzchni ocalała garsta ludzi, którym udało się uciec z wielkiego targu do metra i zasiedlić Ryżską.

OrganizacjaEdytuj

Społeczność stacji tworzą głównie kupcy i przedsiębiorcy. Za granicami Ryżskiej zaczyna się wielkie metro, dlatego wartownicy głównie patrolują tunele prowadzące na południe, aby ustrzec się od ataków różnych stworów.

W 2033 roku Ryżska była zwykłą stacją mieszkaniową. Ze względu na bliskie położenie Prospektu Mira, wielu kupców zatrzymuje się na niej, aby wypocząć. W listopadzie Ryżska stała się częścią Stowarzyszenia WOGN. Dzięki temu zmieniono oświetlenie okolicznych tuneli oraz utworzono zjednoczone siły milicji, a także ustanowiono połączenie telefoniczne. Według niektórych plotek dołączenie Ryżskiej do wspólnoty było konieczne, gdyż w przeciwnym wypadku zostałaby zajęta przez poszerzającą wpływy Hanzę.

EkonomiaEdytuj

Pod względem gospodarki, Ryżska zajmuje drugie miejsce zaraz po WOGN-ie, dlatego posiada średnią siłę ekonomiczną. Stacja jest miejscem typowo przedsiębiorczym, gdyż często zatrzymują się na niej karawany kupieckie oraz różni włóczędzy, a samą społeczność tworzą przedsiębiorcy. Na stacji nie ma jednak dobrze płatnej pracy, dlatego siła robocza często emigruje do Prospeku MiraWOGN postrzega Ryżską jako przegraną stację. Jedynie pośrednictwo, które polega na kupowaniu herbaty grzybowej produkowanej na WOGN-ie, a następnie jej sprzedawaniu okolicznym stacjom jest opłacalnym i jedynym źródłem utrzymania. Wcześniej na Ryżskiej handlowano suszonymi kwiatami, które udało się uratować z powierzchni, ale wkrótce stały się one bezużyteczne.

Artem twierdził, że Ryżska zupełnie nie przestrzega porządku i niewiele ma wspólnego z ekonomią, ponieważ na kwitnie na niej prostytucja, ubóstwo oraz dozwolone są oszustwa. Można zatem spotkać na niej wielu przemytników. Z tego powodu mieszkańcy stacji WOGN ciągle muszą uczyć swoich sąsiadów jak żyć prawidłowo.

Siły ZbrojneEdytuj

Ryżska ma dość dobrą kontrolę tuneli, ale wartownicy głównie pilnują drogę prowadzącą na północ do WOGN-u. Ze względu na zagrożenie ze strony zmutowanych stworów stacja zaopatrzyła się w kilka posterunków, mając do dyspozycji miotacz ognia.

Południowe tunele prowadzące do Prospektu Mira są obstawiane tylko przez kilku wartowników z powodu niskiego zagrożenia. Niegdyś Ryżska kontrolowała jedną z bocznych dróg, ale z powodu pojawienia się tam bandytów stacja musiała zawalić przejście.

Poza tym wartownicy ciągle patrolują najbliższą okolicę ze względu na obecność różnych przemytników, oszustów i złodziei, którzy podszywają się pod zwykłych wędrowców. Strażnicy są głównie wyposażeni w strzelby typu ubojnik. Natomiast snajperzy na posterunkach są zaopatrzeni w rzadkie karabiny prewdiew. W tunelach patrol korzysta również z kałacha.

MieszkańcyEdytuj

DorośliEdytuj

GaleriaEdytuj