FANDOM

Flaga Rosji

Flaga Rosji

Rosja, w pełni znana jako Federacja Rosyjska to przedwojenne państwo na terenie Europy i Azji. Sąsiadowało z Koreą Północną, Chinami, Mongolią, Kazachstanem, Azerbejdżanem, Gruzją, Ukrainą, Białorusią, Polską, Litwą, Łotwą, Estonią oraz Finlandią. Jej stolicą była Moskwa. Dodatkowo była największym państwem na świecie o łącznej wielkości 17 milionów kilometrów kwadratowych oraz jednym z supermocarstw i prawnym sukcesorem ZSRR. Żyło w niej 147 milionów ludzi.

HistoriaEdytuj

Powstała w 1991 roku, wraz z rozpadem ZSRR. W wyniku traktatu z Ałmaty uznana za jej prawną sukcesorkę. W ciągu 10 lat stała się supermocarstwem na skalę militarną i polityczną, a także naukową. Jej największymi miastami były kolejno: Moskwa, Petersburg oraz Nowosybirsk. Rosja brała udział w licznych konfliktach na świecie, w tym na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Na początku XXI wieku jej sojusznikami były kraje WNP oraz między innymi Kuba, Indie, Iran czy Chiny. Przeżywała liczne kryzysy, w tym ataki terrorystyczne.

Kiedy 06 lipca 2013 roku doszło do wojny atomowej większość kraju, głównie miasta, zostały zaatakowane przez ataki bronią masowej zagłady. Jednymi z tych które ucierpiały najmocniej były Petersburg i Moskwa, natomiast Nowosybirsk doznał ataku bombą kobaltową. Większość miast uchroniła się przed atakiem schodząc do podziemi, na przykład jaskiń, kanałów, sieci bunkrów czy chociażby tuneli metra, gdzie stworzyło własne frakcje oraz podziemne miasteczka. Ci co byli na powierzchni uciekli na wieś, gdzie zdołali stworzyć własne wspólnoty.

Na rok 2035 wiadomo że ocalało około kilka milionów pierwotnej populacji. Miasta przeważnie żyją w podziemiach, chronione przed promieniowaniem z powierzchni. Wiele z nich wierzy, że poza granicami ich miast nie ma żadnej przestrzeni do życia. Na powierzchni natomiast ludzie trzymają się z dala od napromieniowanych miejsc, jak miasta. Wykształciły się nowe społeczeństwa, jak między innymi kanibale, kultyści, niewolnicze imperia bandytów.

Społeczeństwo Edytuj

MieszkańcyEdytuj

Mieszkańcy Rosji przed wojną byli społeczeństwem mocno zróżnicowanym. Prócz Rosjan kraj zamieszkiwały również inne narody, między innymi Czeczeni, Dagestańczycy, Kazachowie, Tadżykowie, Tunguzi, Jakuci czy Karelowie. Państwo podzielone było na takie regiony jak Rosja Europejska, Syberia, Kaukaz Północny, Azja Centralna czy Daleki Wschód. Wielu z Rosjan tęskniło za czasami ZSRR lub nawet Imperium. Tak jak na Zachodzie tak i tutaj istniały liczne partie polityczne, spośród których najsilniejsi byli demokraci, komuniści oraz nacjonaliści. Większość mieszkańców polityką się nie interesowało, chciało po prostu zająć się swoimi sprawami. Jako jedna z potęg Rosja oferowała też dostęp do komputerów i smartfonów, na co mogło sobie pozwolić sporo ludzi, głównie w miastach. Społeczeństwo podzielone było na trzy: biednych, którzy mentalnie nie wyszli jeszcze z lat 70. XX wieku; średniozamożnych stanowiących największe społeczeństwo w Federacji oraz bogatych, jacy rządzili państwem jako oligarchowie i mieli pokaźny majątek nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Po Apokalipsie mieszkańcy utracili poczucie bycia obywatelami Rosji, podobnie jak i mieszkańcy innych państw, choć za Rosjan wciąż się uważają. Społeczeństwo postapokaliptycznej Rosji jest mocno zróżnicowane. Mieszkańcy podzielili się na liczne, mniejsze lub większe grupki, które mają swoje własne interesy. Najczęstszymi frakcjami są: bandyci, faszyści, komuniści i demokraci. Wielu bandytów rządzi na stacjach metra czy nad Wołgą. Faszyści uważają, że ludzie przetrwają wyłącznie dzięki czystości genów, jak to robi między innymi Czwarta Rzesza w Moskwie. Frakcje komunistyczne, jak Linia Czerwona czy Gwiezdna Komuna, chcą przywrócić ducha Związku Radzieckiego, opanowując cały znany sobie świat i ustanowić bezklasowe społeczeństwo. Demokraci są często głównymi handlowcami w tym świecie i kontrolują najważniejsze szlaki handlowe. Hanza na przykład włada całą linią okrężną, więc kontroluje kontakt między stacjami pogranicznymi, a centralnymi w Moskwie. Przedwojenni bogacze albo się ukrywają w ramach Niewidzialnych Obserwatorów, albo też zginęli.

WojskoEdytuj

Zanim nastał 06 lipca 2013 roku Rosja posiadała jedno z najsilniejszych wojsk na świecie. Wojsko rosyjskie podzielone było na: siły lądowe, marynarkę wojenną, powietrzne siły zbrojne, wojska rakietowo-kosmiczne oraz oddziały specjalne. Armia była znana głównie z produkcji wielu broni, jakie były jednymi z najtańszych, ale też i najlepszych na rynku, jak Kałasznikow czy Sajga, ale też pojazdy. Do najbardziej znanych należały czołgi T90, rakiety Smiercz, okręty podwodne typu 971 czy śmigłowce Mi-8 i Mi-24. Większość sprzętu stworzona była w czasach radzieckich, inne natomiast zaprojektowane zostały w czasie już po rozpadzie Sojuza. Wojsko rosyjskie sprzedawało sprzęt często do Chin czy Indii, jak również do innych krajów. Część jego sprzętu była używana i udoskonalana przez wojska państw byłego Układu Warszawskiego, między innymi przez Polskę gdzie używano AK-47, a na podstawie jego konstrukcji stworzono karabiny Beryl.

W wyniku Apokalipsy wojskowi byli widziani jako odpowiedzialni za tragedię. Jednakże gdy pojawiły się mutanty oraz napadać zaczęli bandyci wojskowi utworzyli kilka grup do obrony ludności. Jeden z nich między innymi - pułkownik Młynarz, były oficer GRU - stworzyli Zakon Sparty, by bronić moskiewskiego metra. Ponadto wielu ludzi było wdzięcznych wojsku na przykład za surowce jakie zebrali z byłych posterunków wojskowych, na przykład za Renergan-F - środek leczący niemal wszystkie ciężkie choroby - czy za Zielonkę, która wielokrotnie zmniejszała promieniowanie u tych, którzy wychodzili na powierzchnię.

GospodarkaEdytuj

Podobnie jak Europa Zachodnia istniał system wolnorynkowy oraz wielokulturowość. Walutą w Rosji był rubel rosyjski, który nie był jednak jedną z najsilniejszych walut na świecie. Rosyjskie rolnictwo opierało się na stepach oraz torfowiskach. Głównym atutem gospodarki był przemysł, którego głównym centrum były miasta na terenie Uralu oraz Nowosybirsk. Kraj posiadał liczne hydroelektrownie oraz fabryki. Rosyjski przemysł skupiony był głównie wokół wydobycia ropy naftowej, gazu ziemnego i uranu, jak również wokół diamentów, złota i kamieni potrzebnych do budowy rozmaitych budowli.

Trzecia Wojna sprawiła, że o przemyśle można jedynie pomarzyć. Ci, którzy ocaleli, zdołali przygotować broń domowej roboty lub zatrudnić się przy naprawie oświetlenia, generatorów czy systemów filtracji wody. Generalnie walutą powojennego świata często są naboje wojskowe, ale też często złom, chemia, woda czy antyrady. Ruble przestały cokolwiek znaczyć i tak jak euro czy dolary amerykańskie mogą najwyżej posłużyć za tapetę dla mieszkańców nowego świata na ich schronienia w postaci bunkrów czy domów.

ReligiaEdytuj

Jeśli chodzi o wyznanie większość mieszkańców wyznawała chrześcijaństwo obrządku prawosławnego, ale istniały też osoby obrządku katolickiego czy protestanckiego. Prócz chrześcijaństwa były też inne ważne i równie liczne religie oraz ruchy wyznaniowa, jak islam, buddyzm, szamanizm czy judaizm. Na terenie Rosji istniały majestatyczne świątynie rozmaitych wierzeń. W wyniku ponad 70 lat istnienia ZSRR wielu obywateli było również ateistami. Spośród najważniejszych świąt obchodzonych przez Rosjan były między innymi Wielkanoc, Nowy Rok czy Maslenica.

W wyniku Trzeciej Wojny Światowej religie się rozbiły. Brak hierarchii doprowadził do powstania licznych sekt oraz nowych wyznań, jak Kult Rybiego Cara, Kult Wielkiego Czerwia czy Świadkowie Jehowy. Większość mieszkańców jednak wciąż wierzy w takie religie jak prawosławie czy islam. Duża część społeczeństwa jednak albo obwinia Boga o wybuch wojny, albo uważa że ta go zabiła, więc wybrała ateizm zamiast dotychczasowych wierzeń. Wciąż są praktykowane święta religijne, na przykład Boże Narodzenie czy Wielkanoc. Również Nowy Rok jest obchodzony przez postapokaliptyczną Rosję.

Ważniejsze lokacjeEdytuj

  • Moskwa - największe miasto, liczyło ponad 12 milionów mieszkańców. Siedziba parlamentu i prezydenta, jak również sądu najwyższego. Centrum miasta stanowił Kreml razem z Placem Czerwonym, ważniejszymi miejscami były między innymi wieża Ostankino czy Ogród Botaniczny. Polityczna i naukowa stolica kraju. Zniszczona w trakcie Trzeciej Wojny Światowej atakami jądrowymi, biologicznymi i neutronowymi. Na terenie miasta żyje w moskiewskim metrze aż 40 tysięcy ludzi, najwięcej w całej postapokaliptycznej Rosji.
  • Petersburg - drugie największe miasto, liczyło 6 milionów mieszkańców. Położone nad Morzem Bałtyckim. Było kulturalną stolicą państwa. 06 lipca 2013 roku zniszczona razem z resztą miast rosyjskich atakami ABC. W tunelach lokalnego metra żyje kilkanaście tysięcy ocalałych. Ważniejszymi miejscami były Pałac Zimowy, Twierdza Pietropawłowska, okręt Aurora oraz Sobór św. Izaaka.
  • Kronsztad - położone na zachód od Petersburga miasto portowe, niegdyś główna baza Floty Bałtyckiej, obecnie osamotniona wyspa otoczona przez zatrute wody. Ludzie jacy tam żyją w podziemiach stali się kanibalami. Końcowa trasa Sekty Exodusu jaka wysyłała tam ludzi, by zostali pożarci.
  • Murom - niewielka wioska kilkaset kilometrów od Moskwy, z czystym powietrzem. Żyje tam kilkadziesiąt ludzi, a ich schronieniem jest lokalny monastyr. Uprawiają tam rośliny jak owoce, warzywa i zboże. Wielokrotnie usiłowali nawiązać kontakt z Moskwą, lecz zostali zabici przez lokalną ludność, której Obserwatorzy wmówili, że to szpiedzy Zachodu.
  • Most na Wołdze - stary most podnoszony dla kolei. Jego okolica jest pełna licznych bagien, gdzie leży między innymi Dom Rybiego Cara. Sam most jest fortecą Kultu Rybiego Cara, którego bronią przed bandytami czy innymi osobami, jakie używają przedwojennej technologii.
  • Niżny Nowogród - jedno z miast nad Wołgą, gdzie schroniło się kilkaset ludzi. Jeden z głównych punktów handlowych i tranzytowych na Wołdze. Podczas wojny oberwało kilkoma głowicami jądrowymi, jednak w podziemiach i na nabrzeżu najwyraźniej żyje kilka osób.
  • Astrachań - miasto położone w delcie Wołgi. Przed wojną znane głównie z bycia światowym centrum produkcji kawioru. Podczas wojny zniszczone, lecz zdołał ocaleć lokalny port. Obecnie jest to prawdopodobnie największy w Rosji, a może i na całym świecie targ niewolników między bandytami, a kupcami z niewolniczych imperiów.
  • Nowosybirsk - trzecie największe miasto, liczyło 2 miliony mieszkańców. Zniszczone przez brudną bombę, jaka zachowała miasto, lecz kompletnie napromieniowała powierzchnię tak, że w ciągu 20 minut umiera się od choroby popromiennej. Przed wojną jedno z głównych miast przemysłu i zaawansowanej technologii w Rosji dzięki istnieniu tam Akademgorodoku, gdzie wynaleziono Renergan-F i Antyrad. W 2033 roku, czyli 20 lat po Dniu Zagłady żyło tam kilka tysięcy osób. Na skutek wojny domowej w 2034 roku ocalał tylko Kirył Chlebnikow wraz z ojcem, rok później jednak pułkownik nie wrócił, a Kirył został sam. Zabrali go ze sobą 22 grudnia Artem i Młynarz na Aurorę. Od tego czasu miasto jest zamieszkałe wyłącznie przez mutanty.
  • Góra Jamantau - przedwojenne centrum dowodzenia wojskami rosyjskimi, zlokalizowane nieopodal Magnitogorska. Miejsce budowania "Arki" - wielkiego podziemnego miasta przygotowanego do kontynuowania istnienia Rosji na wypadek wojny nuklearnej. W trakcie wojny rząd jednak nie dotarł, a spora część okolicy została skażona, zmuszając będących w środku niej robotników do popadnięcia w kanibalizm. Po 2035 roku prawdopodobnie opuszczona na skutek śmierci przywódców oraz wybicia niemal całego personelu przez załogę Aurory.
  • Rostów nad Donem - jedno z głównych miast, zlokalizowane nieopodal Wołgogradu i granicy Ukrainy. Wiadomo że w jego podziemiach żyje kilka tysięcy ludzi.
  • Samara - nadwołżańskie miasto, przed wojną liczące około miliona ludzi. W tunelach metra ocalało kilka tysięcy osób.
  • Jekaterynburg - położone na terenie Uralu milionowe miasto. Wiele wskazuje na to, że tamtejsza ludność chroni się w lokalnym metrze.
  • Polarne Zorze - niewielkie miasteczko z elektrownią atomową, zlokalizowane niedaleko od Archangielska. Prawdopodobnie istnieje, nietknięte przez wojnę.
  • Mirnyj - położone na północy kraju miasto, nad brzegiem Oceanu Północnego. Najwyraźniej jego społeczność wciąż istnieje, lecz nie wiadomo czy egzystuje pod ziemią czy na powierzchni.
  • Kaliningrad - stolica obwodu kaliningradzkiego, eksklawy położonej na zachód od Litwy i na północ od Polski. W jej tunelach żyje kilkaset osób, głównie w poniemieckich bunkrach.
  • Barnauł - jedno z miast położone w okolicy Nowosybirska. Ze względu na ekstremalnie wysokie skażenie radioaktywne wejście do miasta jest zakazane.
  • Kemerowo - jedno z miast położone w okolicy Nowosybirska. Ze względu na ekstremalnie wysokie skażenie radioaktywne wejście do miasta jest zakazane.
  • Władywostok - miasto położone nad Oceanem Spokojnym przy granicy z Koreą Północną i Chinami, stolica Dalekiego Wschodu. Liczące milion osób zostało zaatakowane przez atak jądrowy, ze względu na istnienie tam stoczni atomowych okrętów podwodnych. W jego podziemiach schroniło się kilka tysięcy osób.
  • Tomsk - jedno z miast położone w okolicy Nowosybirska. Ze względu na ekstremalnie wysokie skażenie radioaktywne wejście do miasta jest zakazane.
  • Nowokuźnieck - jedno z miast położone w okolicy Nowosybirska. Ze względu na ekstremalnie wysokie skażenie radioaktywne wejście do miasta jest zakazane.
  • Barnauł - jedno z miast położone w okolicy Nowosybirska. Ze względu na ekstremalnie wysokie skażenie radioaktywne wejście do miasta jest zakazane.
  • Bijsk - jedno z miast położone w okolicy Nowosybirska. Ze względu na ekstremalnie wysokie skażenie radioaktywne wejście do miasta jest zakazane.
  • Jezioro Bajkał - największy zbiornik słodkiej wody na świecie położony nieco na północ od granicy rosyjsko-mongolskiej. Jego okolica jest kompletnie nietknięta przez wojnę. Znajduje się tam kolonia Zakonu Sparty w postaci załogi parowozu Aurora - uciekinierów z Moskwy.