FANDOM

Flaga Polski

Flaga Polski.

Polska (w pełni: Rzeczpospolita Polska) - przedwojenne państwo w środkowej części Europy, graniczące od zachodu z Niemcami, od południa z Czechami i Słowacją, od wschodu z Białorusią i Ukrainą, a od północy z Litwą i obwodem kaliningradzkim, eksklawą Rosji. Liczyła około 38 milionów mieszkańców. Należała do NATO i Unii Europejskiej. Jej stolicą była Warszawa.

HistoriaEdytuj

W 1989 roku była pierwszym z państw, jakie obaliło u siebie komunizm. Dwa lata później sąsiadujące z nią ZSRR i Czechosłowacja rozpadły się. Na skutek upadku Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej powołano III Rzeczpospolitą Polską. Jej nowy ustrój był republiką parlamentarną, a system gospodarki państwowej zamieniono na wolny rynek. Kraj dobrze rozwinięty, głównie dzięki temu że w 1999 dołączył do NATO, a w 2004 do UE.

W dniu 06 lipca 2013 roku doszło do Trzeciej Wojny Światowej. Polska była po stronie krajów, jakie wzięły stronę Izraela i/lub Tajwanu. Wiele z jej miast zostało zniszczonych przez ataki atomowe, między innymi Warszawa, ale również i Kraków. Spośród wszystkich miast jedynie Warszawa posiadała system metra, złożony z kompletnej pierwszej i wciąż budowanej drugiej linii. Na rok 2033 wiadomo, że istnieje wiele ocalałych miejsc poza Warszawą, głównie w miastach. Niewiele wiadomo o tym, żeby tereny wiejskie zdołały przetrwać atomowy holokaust. Wiele wskazuje jednak na to, że czyste powietrze istnieje na południu Polski, na terenie Karpat.

Ważniejsze lokacjeEdytuj

  • Warszawa - liczące 2 miliony największe miasto kraju i jego stolica, położona nad Wisłą - główną rzeką tego państwa. Jako jedyne miasto w kraju posiadało metro, w 2013 budowano kolejne odcinki II linii, a I linia była już od dawna całkowicie gotowa. W jego tunelach schroniło się kilka tysięcy ludzi.
  • Wrocław - jedno z większych miast na terenie kraju położone nad Odrą. W trakcie Ostatniej Wojny jego ludność licząca kilkaset czy kilka tysięcy osób schroniła się w starych poniemieckich schronach niegdysiejszego kompleksu Riese, stworzonego przez Trzecią Rzeszę Niemiecką tuż przed zakończeniem Drugiej Wojny Światowej.
  • Kraków - jedno z najważniejszych miast kraju, było ważnym ośrodkiem kulturalnym oraz historyczną stolicą Polski. W jej podziemiach schroniło się kilka tysięcy osób. Jednymi z głównych atrakcji tego miasta były Wawel - zespół zamkowo-pałacowy na wzgórzu - wraz z Muzeum Lotnictwa Polskiego, gdzie trzymano jedne z najrzadszych na świecie zabytków lotnictwa cywilnego i wojskowego.
  • Łódź - centralnie położone miasto, niegdyś jeden z ważniejszych ośrodków przemysłowych kraju. W trakcie Wojny 2013 Roku oberwała kilkoma głowicami z bronią masowej zagłady. W jej podziemiach ukryło się około 400 osób, tworząc jeden z ostatnich bastionów ludzkości w tym obszarze. Miasto podzielone jest między Papistów (teokratów) a Racjonalistów (ateistów).
  • Gdańsk - miasto na terenie Zatoki Gdańskiej, wraz z Sopotem i Gdynią część aglomeracji o nazwie Trójmiasto. Jedno z głównych miast portowych Morza Bałtyckiego. Samo miasto wydaje się mocno zniszczone przez Trzecią Wojnę, podczas gdy na wybrzeżu żyje komuna ocalałych w postaci trzech pojazdów morskich o nazwie PomorzankaEsmeralda i Siedlecki, nazywający siebie Społecznością Statków. Wiadomo, że zdołali nawiązać kontakt z Gdynią.
  • Gdynia - miasto na terenie Zatoki Gdańskiej, wraz z Sopotem i Gdańskiem część aglomeracji o nazwie Trójmiasto. Zdołali się schronić w starych bunkrach wojskowych oraz w okręcie podwodnym ORP "Orzeł", jaki w trakcie Ostatniej Wojny był w porcie. W okolicy jest stara torpedownia niemiecka w Babich Dołach, gdzie schroniło się kilkadziesiąt osób. Wiadomo, że zdołali nawiązać kontakt z Gdańskiem.
  • Katowice - jedno z ważniejszych miast przemysłowych Polski w ramach Konurbacji Górnośląskiej. W 2013 roku schroniło się tam kilkaset ludzi. Podzielone między Bractwo Wojskowych i Lekarzy zamieszkujących Bibliotekę Śląską, a Dół jaki zajmuje dawne kopalnie węgla i miedzi.
  • Szczecin - najdalej położone na północnym zachodzie miasto. Jeden z ważniejszych ośrodków przemysłowych oraz portowych. W wyniku wojny skażony, podzielony między Konfederację Plemion, Ludzi-Mutanty, Portowe Wrota i Republikę Jasnych Łąk.
  • Zabrze - miasto nieopodal Katowic, jeden z ważniejszych ośrodków przemysłowych kraju w ramach Konurbacji Górnośląskiej. W lokalnych kopalniach schroniło się kilkaset ludzi. Władze prowadzą "loterię" dzieci, sprawdzając który z mieszkańców po urodzeniu dziecka zostanie wysłany na powierzchnię na pewną śmierć przez promieniowanie czy mutanty.
  • Zakopane - miasto na terenie Tatr. W lokalnych jaskiniach żyje kilkaset osób, w tym kultyści. Przez region wielokrotnie przechodziły radioaktywne i trujące wiatry znad Węgier i Słowacji, co uniemożliwiało wyjście na powierzchnię, jednak parokrotnie obszar ten był zdatny do zamieszkania.
  • Zwonowice - niewielkie miasteczko położone nieopodal Rybnika, który był celem ataków. Kilka rodzin kontynuuje swoją egzystencję w podziemiach jednego ze zniszczonych budynków.
  • Radom - miasto przemysłowe, położone na drodze między Warszawą, a Kielcami. W 2013 roku nie zostało zaatakowane głowicami jądrowymi, lecz zdewastowane przez toksyczne deszcze. Wiadomo że w tym miejscu pod ziemią żyje kilkaset osób, a jedna rodzina zdołała nawet urządzić się na powierzchni, nie wiadomo jednak czy w ich lokacji można oddychać normalnie.
  • Częstochowa - miasto będące przedwojennym centrum licznych pielgrzymek chrześcijan obrządku katolickiego. Po wojnie schroniło się w podziemiach Jasnej Góry kilkaset osób. Rządzeni są przez teokrację.
  • Oleśnica - miasto na terenie Śląska, niegdyś znane głównie dzięki kopalniom. W tunelach kolejowych skryło się kilkaset osób. W wielu miejscach ponadto znaleźć można czyste powietrze, jednak mieszkający tam są słabiej zorganizowani i jest ich niewielka ilość.