FANDOM

Metro 2033 (2015 hardcover) Okładka gry Metro 2033 Metro 2033 Redux okładka

„Masz rozkaz, to działaj według rozkazu i się nie zastanawiaj.”
Piotr Andriejewicz, Metro 2033

Piotr Andriejewicz (ru. Пётр Андреевич) - mieszkaniec stacji WOGN występujący w powieści Metro 2033 oraz grze o tym samym tytule, a także jeden z wartowników strzegących okolicznych tuneli.

PrzeszłośćEdytuj

Po Trzeciej Wojnie Swiatowej mężczyzna mieszkał na Stalińskiej, która wtedy nosiła jeszcze nazwę Sokolniki. Dopiero w późniejszym czasie postanowił przenieść się na stację WOGN, gdzie ostatecznie osiadł. Kiedy wybuchła pierwsza wojna domowa w moskiewskim metrze. Piotr Andriejewicz trudził się handlem i jako kupiec odwiedził Prospekt Mira. Jednak z powodu problemów z paszportem prawie został postrzelony przez władze. Z opresji wyciągnął go jego był kolega z czasów kiedy razem chodzili do tej samej klasy, a wówczas będący szefem służby celnej. Dzięki temu kłopot został szybko rozwiązany, a kupiec mógł bez problemu sprzedać herbatę oraz wrócić na stację WOGN.

WizerunekEdytuj

Piotr Andriejewicz ceni sobie wykonywanie zleconych zadań ściśle według powierzonych instrukcji. Nie przepada za mędrkowaniem, ponieważ jest bardzo praktycznym człowiekiem. Mimo tego mężczyzna figuruje jako wprawny gawędziarz, dlatego mieszkańcy stacji WOGN, a najbardziej Artem, uwielbiają słuchać jego opowieści i legend. Piotr Andriejewicz odczuwa silny lęk przed Czarnymi, mimo tego nie uważa się za człowieka przesądnego. Najbardziej lubi kłócić się ze swoim przyjacielem Andriejem Arkadiewiczem.

UdziałEdytuj

Metro 2033Edytuj

Piotr Andriejewicz zwraca uwagę Artema na dziwny dźwięk występujący w głębi tunelu. Po tym jak chłopak wraca po sprawdzeniu jego źródła, mężczyzna nazywa go ofermą, ponieważ nie strzelał zgodnie z instrukcją. Każdy nieznany odgłos bez podania hasła był uznawany za zagrożenie. Piotr Andriejewicz sądzi, że w mroku może ukrywać się Czarny. Następnie opowiada Artemowi opowieść o Poleszajewskiej. Wkrótce dołączają do nich nowi towaszysze i Piotr Andriejewicz zdecydował się nalać wody do czajnika, aby ponownie zrobić herbatę grzybową. Niedługo potem mężczyzna sprzecza się ze swoim przyjacielem Andriejem Arkadiewiczem na temat stworzenia wspólnoty z Ryżską i Aleksiejewską, Jego towarzysz podchodzi do tej kwestii bardzo sceptycznie, co bardzo go irytuje. Następnie Piotr Andriejewicz wspomina jak prawie został zabity podczas odwiedzin Prospektu Mira. Mężczyzna natrafił na kontrolę paszportową, wtedy gdy przewoził herbatę, za którą chciał się wymienić z powodu braku nabojów do karabinu. Piotr Andriejewicz wypytywał straganiarzy czemu nie chcą sprzedać amunicji, ale nikt nic nie chciał powiedzieć oprócz jednego kupca, który radził szybko się wycofać. Dzięki temu dowiedział się o stanie wojennym i zaczął wracać tam skąd przyszedł, ale podczas odwrotu natrafił na patrol, który zażądał od niego dokumentów. Kiedy okazało się, że mężczyzna nie ma przepustki zaczęli mu grozić bronią. Jeden z żołnierzy zaprowadził go do dowódcy. Na szczęście okazało się, że był nim Paszka Fiedotow - przyjaciel, z którym niegdyś uczęszczał w szkole do tej samej klasy. Cała grupa roześmiała się słysząc ten nieprawdopodobny zbieg okoliczności. Potem towarzysze poruszają temat mutantów. Mężczyzna przypomina swoim kolegom, że pół roku temu wartownicy stacji WOGN zdołali złapać Czarnego i utrzymać go w klatce dopóki nie umarł. Później Piotr Andriejewicz stwierdza, że lepiej nie wymawiać nazwy tych stworów na głos, zwłaszcza podczas służby.

W późniejszym czasie Artem pyta mężczyznę o Edwarda Huntera, jednak ten mu odpowiada, że nie miał z nim nic do czynienia.

Metro 2033 (gra)Edytuj

W grudniu 2033 roku, Piotr Andriejewicz pełni służbę jako strażnik przy lazarecie. Miał rozkaz nie wpuszczać do izby chorych nikogo z wyjątkiem dowódcy stacji lub Aleksandra Suchego. Kiedy Artem wraz ze swoim ojczymem podchodzi do drzwi, mężczyzna przepuszcza go bez większego problemu.

Protagonista może spotkać Piotra Andriejewicza w biurze Aleksandra Suchego jeżeli zdecyduje się trochę poczekać. Wówczas mężczyzna zda raport dowódcy stacji, a nastęnie pójdzie do ogniska, gdzie będzie opowiadać o swoim przedwojennym zawodzie.

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwsze słowa jakie pojawiają się w powieści należą właśnie do niego.
  • Jeżeli Artem stanie przed otwartymi drzwiami, wtedy mężczyzna upomni go, aby się pośpieszył.