FANDOM

Północ - ósma książka w rosyjskim Uniwersum Metro 2033, autorstwa Andrieja Butorina. W Polsce nie została oficjalnie wydana natomiast powstało tłumaczenie fanowskie.

Fabuła [SPOILERY] Edytuj

Nanas, który dopiero co uciekł z rodzinnej wioski, napotkał podczas swojej ucieczki tajemniczą postać spadającą z nieba postać, którą wziął za niebieskiego ducha. Niebieski duch zlecił młodemu Saamowi odnalezienie jego córki w odległym Widiajewie i dostarczenie jej bezpiecznie do Polarnych Zórz. Chłopak rusza w drogę, stopniowo poznając nieznany wcześniej świat i relikty przeszłości. Pod Oleniegorskiem dochodzi do potyczki z bandytą na skuterze, a dalsza droga mija bez większych przeszkód. Podczas przeprawy przez pęknięcie w ziemi w Koli, traci jelenie. Dalszą drogę pokonuje z wykorzystaniem Siejda i Śnieżki jako zaprzęgu. Po dotarciu do Widiajewa przypadkowo wpada do podziemnej bazy, w której odnajduje Nadię - córkę niebieskiego ducha. Tam również poznaje prawdę o świecie z przeszłości. Wraz z nią wyrusza w podróż do Polarnych Zórz. Po drodze zabierają ze sobą Romana Andriejewicza, którego ratują przed bandytami. Ten sam człowiek ginie, odpalając ładunek wybuchowy, który Nadia rzuciła, chcąc uchronić się przed grupą "Bąk". Dwójka bohaterów dociera do celu.

Postacie Edytuj

Spis postaci występujących w Północy:

Spis miejsc Edytuj

Mutanty i zwierzęta Edytuj