FANDOM

Metro 2033 (2015 hardcover) Metro Redux okładka

„Hol stacji Ogród Botaniczny był prawie doszczętnie zburzony, połowa dachu zawaliła się i przez wyrwę widać było wolne już od chmur radioaktywnego pyłu, ciemnogranatowe letnie niebo, usiane miriadami gwiazd.”
Dmitrij Głuchowski, Metro 2033

Ogród Botaniczny - siedlisko Czarnych, a także miejsce położone w Moskwie. Pojawia się także w Ewangeli według Artema, książce Metro 2033 oraz grze Metro: Last Light.

Historia Edytuj

Ogród Botaniczny jest położny w Moskwie na północnym wschodzie.

Po Trzeciej Wojnie ŚwiatowejEdytuj

Czarni zajęli Ogród Botaniczny zaraz po apokalipsie w 2013 roku. Gdy Artem był jeszcze chłopcem wraz z Żeńką i Witalikiem wybrał się na tą stację w ramach zabawy. Dzieci udawały stalkerów i były wyposażone jedynie w latarkę i stary dublet, który został ukradziony ojcu jednego z towarzyszy protagonisty. Kiedy chłopcy otworzyli zardzewiałe wrota zobaczyli niebo, które wydawało się im niesamowite. Wkrótce jednak zaatakowały ich wilki, które zapędziły Żeńkę i Witalika z powrotem do podziemia. Artem nie zdołał uciec na czas i został na powierzchni, gdzie jeden z Czarnych ocalił mu życie.

Wydarzenia z 2033 rokuEdytuj

Z Ogrodu Botanicznego na stację WOGN napierali Czarni. Później miejsce zotało zniszczone, gdyż stało się celem ataku rakietowego, który niemal doszczętnie wybił całą populację inteligentnych mutantów.

MieszkańcyEdytuj

  • Kolonia Czarnych (do listopada 2033 roku)
  • Mały Czarny (do marca 2034 roku)

CiekawostkiEdytuj

  • Artem najlepiej pamięta wspomnienie, w którym przechadza się z matką w Ogrodzie Botanicznym.

Galeria Edytuj