Światosław Konstantynowicz Młynariew/Mielnikow(w zależności od tłumaczenia)(RU. Святослав Константинович Мельников) znany jako równierz jako Młynarz. Młynarz jest jedną z pierwszoplanowych postaci w powieści Metro jak i gier równierz z serii Metro. Przed wojną był pułkownikiem sił specjalnych GRU , a po 2023 dowódcą paramilitarnej organizacji nazywającej się Zakonem Sparty. Przy tym wszystkim "nie"pijący alkoholik

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Przed Trzecią wojną światową Młynarz wstąpił w szeregi GRU. Również ożenił się z niewymienioną z imienia kobietą z którą między 2009 a 2010 doczekał się córki Anny. Przez stres wynikający z bycia żołnierzem Światosław popadł w alkoholizm , a wraz z nim jego żona która po czasie picia Męża i bicia przez jego niewytrzymała i popełniła samobójstwo za pomocą wypicia trucizny bądź lewej wódki. Od śmierci żony zajął się Anną jak nigdy wcześniej.

Metro 2033 (książka)[edytuj | edytuj kod]

Młynarz jest jednym z ważniejszych bohaterów książki Metro 2033. Artem po raz pierwszy spotyka go w Polis, gdzie pracuje jako Stalker. Razem z braminem Daniłą, Dziesiątym i głównym bohaterem udał się w do Biblioteki im. Lenina w poszukiwaniu artefaktu potrzebnego braminom z "miasta". Po nieudanej misji nakazał Artemowi udać się na Arbacką, a potem na Kijewską skąd razem z Tetriakiem udał się na Majakowską, aby znaleźć drogę do Metra 2 (inaczej D6) Po śmierci swojego towarzysza uratował Artema z rąk Wyznawców Wielkiego Czerwia i razem udali się w głąb Metra 2, by znaleźć rakiety potrzebne do zniszczenia Czarnych znajdujących się w Ogrodzie Botanicznym. Wraz z Ulmanem i Artemem wysadził z Wieży Ostankino siedzibę mutantów.

Pomiędzy akcją Metro 2033, a Metro 2034 (książka)[edytuj | edytuj kod]

Podczas Bitwy o D6 Młynarz stracił nogi i prawą rękę. Był także zmuszony odbudować Zakon Sparty, ponieważ wielu z jego członków zginęło podczas wojny. Nieco inaczej wydarzenia te prezentują się w grze Metro Last Light. Młynarz nieco oszalał i w swoim gabinecie utworzył ołtarz poświęcony swoim poległym towarzyszą, za których codziennie wypijał łyk wódki.

Metro 2034[edytuj | edytuj kod]

Młynarz dalej mieszka w Polis, jednak nie pełni w książce znaczącej roli. Powrót Huntera jest dla niego nie małym szokiem. Wydaje zgodę na przeprowadzenie eksterminacji chorych na dżumę na Tulskiej.

Metro 2035[edytuj | edytuj kod]

Światosław dalej jeździ na wózku, w stosunku do Artema się bardzo zmienił od czasu ślubu z Anną. Jedyne co chroni Artema przed nim to Ania która grozi że sobie coś robi lecz to nie zadziałało kiedy Artem "zdradził" zakon. Lecz podczas sądu koleżeńskiego nie udało się osądzić Artema.

Metro 2033 (gra)[edytuj | edytuj kod]

Metro Last Light[edytuj | edytuj kod]

Metro Exodus[edytuj | edytuj kod]

Pierwszy raz Spotykamy Młynarza w klinice na nieznanej nam stacji bądź D6 kiedy daje "OPR" (Ostry Opierdol) Artemowi za wychodzenie i nasłuchiwanie czy ktoś żyje poza Moskwą. Potem możemy o nim usłyszeć jak Anna podczas wspólnego wypadu na powierzchnie gdy wspomina o tym że Ojciec stara się o mieszkanie w Polis dla pary młodej gdy wracają do Metra wchodzą na Zakazany Teren Hanzy i spotykają pociąg za którym gonią i spotykają patrol Hanzy. Którzy zgarniają Artema i Annę do pojazdu marki UAZ w którym siedzą dwoje staruszków których Hanzowcy próbują rozstrzelać a Artem wyskakuje im na pomoc sam zostaje postrzelony a Annę zabrali do swojej bazy. Artem idąc kanałami dociera do Bazy Hanzowców gdzie spotyka niejakiego Jermaka. Więc z Jermakiem Anną Artem rozwala zarkzagłuszarke i dowiadują się że reszta świata żyje i porywają starą lokomotywą którą zatrzymali Spartanie z Młynarzem na czele którzy nie poznają Artema ani Anny. Dowiadują się o tym dopiero kiedy Anna ich poznaje i do nich krzyczy więc ich uwolnili i rozpoczyna sie ucieczka z Moskwy pociągiem podczas której niszczą pociąg pancerny Hanzy.

"A więc kłamali"-Światosław

"Co kto kłamał!?"-Anna

"Znasz legendę o Niewidzialnych Obserwatorach?"

"No ale to tylko miejska legenda"

"Po bitwie o D6 się ze mną skontaktowali i powiedzieli że wojna dalej się toczy"

"To ty o wszystkim wiedziałeś i nic nie mówiłeś przecież Artem tam wychodził narażał się!"

"Powiedzieli "Wygadasz zginiesz" chciałem chronić rodzine"

-"rozmowa" Ani i jej Ojca

Nad Wołgą Światosław mało co robił tylko wydawał rozkazy. Był przeciwny wzięciu na pokład Aurory Katii i Nastii ale nie był przeciwny wzięciu Kiestra (Młynarz ty hipokryto). Nie wiemy co Pułkownik robił podczas przejeżdżania przez most na wołdze.

W scenie przed wyruszeniem do Jammantau (Arki) dowiadujemy się że Światosław rozmawiał z Arką był z tego tak dumny że nazwał Artema "Nie wiernym Tomaszem" i wiedział ze spodka się z Ministrem Obrony

W Jammantau kiedy dowiadujemy się o prawdzie Młynarz stwierdził

"Trzeba było was jeszcze przed wojną wytłuc!"

-Młynarz do "Ministra"

Kiedy zostali ocaleni przez innych Spartan i szukają Ani to Młynarz poszedł w stronę sterowni bunkra gdzie wytłuk wszystkich kanibali. Kiedy Artem znalazł Anie postanowili się Ewakuować i uciekli z Bunkra

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W polskim tłumaczeniu jego nazwisko zmieniono bo w grach jest już Mielnikov a w książkach Młynariew
  • Jest jedyną postacią która pojawiła się całej trylogii Dymitrija Gluchowskiego i grach więc w trylogii książek jest najczęściej pojawiają się postacią zaraz po Artemie
  • W grze Metro Exodus już chodzi ponieważ znaleziono protezy dla niego
  • Był marionetką w rękach Niewidzialnych Obserwatorów ponieważ podawali się za Rząd Federacji Rosyjskiej
  • Postać w grze Resident Evil 3 (wersja z 2020) Mikhail Viktor jego wygląd jest wzorowany na Młynarzu z Metra Exodus