FANDOM

Flaga Izraela

Flaga Izraela.

Izrael - przedwojenne państwo położone na Bliskim Wschodzie. Jego stolicą był Tel Awiw. Powstało w 1947 roku i ograniczało się do obszarów Palestyny. Od północy graniczyło z Libanem, od wschodu z Syrią i Jordanią, a od południa z Egiptem. W świecie serii Metro 2033 posiadało broń jądrową i było w stanie ciągłych napięć z wieloma krajami muzułmańskimi, szczególnie z Arabią Saudyjską i Iranem. Było sojusznikiem NATO w czasach przed Trzecią Wojną Światową.

HistoriaEdytuj

Powstałe w 1947 roku było państwem, które nawiązywało do starożytnego królestwa o tej nazwie. Ludność tego kraju była przeważnie żydowska, ale dominowali też liczni chrześcijanie czy muzułmanie. Razem z resztą krajów regionu z racji licznych złóż ropy i gazu stała się obszarem utarczek między USA, a ZSRR. Izrael był wspierany przez Waszyngton, ale Egipt, Syria i później Iran - przez Moskwę. Po upadku Związku Radzieckiego i wojna przed 1991 rokiem siła Izraela wzrosła błyskawicznie, a państwo to, niemal całkowicie wychowane na tradycjach wojskowych, stało się wkrótce główną siłą militarną Bliskiego Wschodu. W latach 1991-2013 aktywnie działało w polityce regionalnej, aby uniemożliwić atak ze strony Iranu. Niestety ten trzymał stronę Rosji, a także niemal całkowicie do 2011 roku zmienił Syrię w swój protektorat, choć nadal była państwem niepodległym to jednak jej wojsko było uzależnione od decyzji z Teheranu.

Kiedy 06 lipca 2013 roku rozpoczęła się Apokalipsa atakiem Chin na Tajwan w tym samym czasie Izrael został zaatakowany irańską bronią atomową z terenów Iranu oraz Syrii. Pierwsze ataki nastąpiły właśnie na terenie Izraela. Tel Awiw oddał więc Irańczykom tym samym, zużywając cały arsenał nuklearny na atak na teren Syrii oraz zachodniej części Islamskiej Republiki Iranu. Nie wiadomo czy któreś miasto ocalało, a biorąc pod uwagę że wystrzelono setki, jeśli nie tysiące głowic po obu stronach wiele wskazuje na to, że większość populacji tego państwa mogła nie ocaleć. Wiadomo jednak, że kraj posiadał liczne systemy obrony przeciwlotniczej, przeciwrakietowej i przeciwatomowej, więc są spore szanse na przeżycie kilkudziesięciu osób w podziemiach.

Ważniejsze lokacjeEdytuj

  • Tel Awiw - stolica państwa i jego największa stolica. Znajdował się w nim Kneset, czyli parlament, a także sztab dowodzenia i siedziba prezydenta kraju. Prawdopodobnie w jego metrze schroniło się kilkaset lub kilka tysięcy osób.
  • Jerozolima - święte miasto dla chrześcijan, muzułmanów i Żydów. Ważny ośrodek kulturalny kraju, który przed wojną uznano za międzynarodową strefę z racji licznych sporów o przynależność z powodu chrześcijańskiej Bazyliki Grobu Pańskiego, muzułmańskiej Kopuły na Skale oraz żydowskiej Ściany Płaczu. Prawdopodobnie kilkaset osób schroniło się w jej podziemiach.